Alla inlägg under november 2011

Av Amela - 30 november 2011 22:53


Häromdagen var jag på Arken Zoo, så jag passade på att väga Ruby.   


Och såhär ser vikt kurvan ut sen jag fick henne...


Vid 12 veckor - 1,5 kg
Vid  9 månader - 5,7 kg
Nu,vid 11 månader - 5,9 kg 


Är jätte nöjd med vikten. Hon ser jätte fin ut + att hon går upp i vikt som hon ska.
Men hon kommer gå upp mer, hon har massa extra skinn att fylla    


Vill helst ha henne vid 6,5 - 7 kg max
En Cavalier ska helst inte väga över 8 kg (då räknar man att hanarna väger mer än tikarna)

Av Amela - 30 november 2011 15:14

Tjoohej!

Idag känns det som att Ruby har fått fnatt  
Hon drar i kopplet,lyssnar inte och skäller åt inget.

Antar att trotsåldern är här..lite för sent.  
Får väl se hur länge det varar.   

Här kommer lite bilder från gårdagen, Ruby äter på sitt märgben.

           

Av Amela - 17 november 2011 22:08

Tjoohej!


Nu känner jag mig redo för att inskaffa hund nummer två. Dock vill jag helst ha en hund på foder, men inte över 2 år gammal.Blir en Cavalier till här hemma. Så nu är jag på jakt efter en foder hund.Har kontaktat en uppfödare i närheten men vet inte vart jag ska leta riktigt heller.. 


Är ute efter en tik som ska ställas ut på helfoder.  


   

Av Amela - 16 november 2011 21:33


Är man liten så behöver man mycket sömn

   

Av Amela - 16 november 2011 21:10


Överlycklig matte och vovve!


I tisdags fick jag samtal från en hundskola här i Göteborg, dom frågade om jag ville gå med i en Agility kurs(då jag hade skickat en ansökan på deras hemsida om att vilja delta) Jag svarade "ja" och fick information att kursen skulle starta samma dag på kvällen, att jag var välkommen. Dock hade jag aldrig vart i den delen av Göteborg själv, så blev inte en lyckad början då jag kom försent och nästan gick vilse. Men själva kursen var super kul! Vi har övat lite hinder och balans övningar hemma på lekplatsen så Ruby viste ungefär vad som skulle göras på olika stationer. Hon har jätte duktig och tycker att det var så himla kul. Jag blev helt körd efteråt, har ju inte lika bra motion som henne haha.

Så det ska bli kul att gå dit varje vecka och se henne utvecklas. Kanske även tävla i framtiden,vem vet.    

Av Amela - 16 november 2011 20:55

Här kommer två nya videos på Ruby.
Det första är på när hon försöker få ut godis ur en plast flaska,blir frustrerad och skäller på den haha. Knas unge

Den andra är när hon sover för att visa hur avsnapplad hon är när hon sover 



 
 
 
  

Av Amela - 16 november 2011 20:48

Tjoohej!!

Jag och Ruby var på långpromenad i Änggården idag jätte tidigt på morgonen,helt underbart! Promenerade i två timmar.
Men igår så var vi och promenerade i slottskogen, passade på att ta lite bilder. Sen gick vi till hundrastgåren och blev lite mer kort på Ruby som lekte med andra hundar. Hon har blivit så mycket modigare när det kommer till nya hundar,hon hittar sin plats i flocken allt snabbare.  

                     

Här är även en bild på mig o Ruby  
   
 

Av Amela - 14 november 2011 21:01

Tjoohej!!   


Hade ingen bra bild på mig och Ruby så jag tog några nya. Här kommer ett på oss iaf.  


   


Här kommer lite nya bilder på tösen, som nu är hela 11 månader gammal. Man kan tydligt se hur hennes päls och kropps form ändras allt mer till en vuxen hund. Men hon har är långt ifrån klar med att växa  


         


Och så en och annan flummig måste komma med   
Ruby solar haha!
   
  

Skapa flashcards