Alla inlägg under november 2011

Av Amela - 9 november 2011 15:23

Tjoohej!!


Idag är jaa hund vakt åt Sali i några timmar och jag var ute med hundarna där dom fick springa av sig.
Så ser jag att Sali äter nått i gräset så var det ett stycke kycklingben och självklart kutar hon iväg med den.
Efter en stund så släpper hon det och i samma sekund tar Ruby tag i benen och springer iväg för att äta.


Nu är det så att jag kan ha Ruby lös och litar på henne OM det inte kommer till kött hon hittar på marken.
Hittar hon kött på marken så går det inte att få tag i henne! Så jag gick hem och lämnade henne,efter att ha jagat henne i flera minuter utan att hon stannar!  Tina behövde åka till skolan så vi kunde inte va ute och jaga Ruby hur länge som helst.


Så vi gick hem och lämnade henne,självklart så sprang hon efter oss.
Tills slut gick hon in i porten och vi kunde ta bort benen. Som tur så åt hon inget utan bara hade den i munnen.


Men är så himla förbannad på folk! Finns gott om papperskorgar här i närheten och dom slänger kött på grasmattor!
Varför kan vissa inte tänka efter 2 sek innan dom gör nått sånt?!  



Nåja här kommer en bild på töserna  
     

Av Amela - 7 november 2011 11:06

Tjooohej!


I Januari kommer min kompis Ninni över, hon kommer ta med sig en ny familjemedlem hit.
En urtjusig kanin hane vid namn Froste ♥  


Har tänkt på att använda honom i avel. Han är sååå tjusig!
Han är en vit, blåögd dvärgvädur. 2 år gammal.


     

Ovido - Quiz & Flashcards