Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Men men...

Av Amela - 16 juli 2011 00:19


Är lite sur över att inte ha någon möjlighet att få tag i Rubys uppfödare..
Eftersom jag köpte henne ifrån en privat person som köpte henne från uppfödaren så var jag aldrig med från början (fick hem henne då hon var 11 veckor)


Hon har inte heller någon stamtavla utan bara ett vetrinärsbesiknings intyg.
Som jag upptäckte var mer lr mindre fejk..namnet peronen som födde upp henne stämmde inte med namnet på personen jag fick reda på av förra ägaren, telefonnummret till uppfödaren går inte att nå eller spåra,inte stämmer postnummret med postadressen..bla bla o så vidare...Blev även försäkrad om att jag skulle få konakt med uppfödaren om jag ville det.
Fick reda på att Rubys föräldrar hade stamtavla, så tänkte höra med uppfödaren om dom kunde ge mig kopior på stamtavlorna så kunde jag betalat för att fixa en vettig stamtavla åt Ruby...men tydligen existerar inte uppfödaren..    


Så har sagt till mig själv att nästa hund valp ska definitivt vara en Skk reggad valp ifrån en bra och serigös uppfödare!


Ruby är det underbaraste i mitt liv,kan inte tänka mig vardagen utan henne vid min sida..dock missar jag SÅÅ mycket genom att hon inte är reggad. Kan tex. inte tävla med henne (på elite nivå) ställa ut henne eller ta kull på henne o regga hennes valpar..för att inte nämna jaga med henne..*morr!*


Självklart kommer jag att fortsätta aktivera Ruby med lydnad,agility och ska prova på svampsök med henne när hon blir äldre.   


Så när Ruby blir mogen och är klar med sin valpträning är det dags att hämta hem en ny valp. Funderat lite på att ta en Cavalier valp på foder från en uppfödare som jag tycker om och känner. (dvs om hon har någon kull då jag är ute efter valp ) Om inte så blir det att välja en annan ras.
 
Har tänkt väldigt mycket på olika raser och vilken ras som skulle passa mig, då jag vill ha en större hund nästa gång. Har pratat med olika hund människor och märkte snabbt att dom flesta raser som är större har en del vakt i sig..det vill jag undivka så mycket som möjlig då jag inte är ute efter en vakt hund.


Men blev två olika raser jag har fastnat för. (Här kommer en bild på dom)
Korthårig Collie & Welsh springer spaniel.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amela - 2 januari 2012 18:19

Har gjort en ny hemsida åt Ruby så kommer inte skriva här mer.Här kommer adressen på den nya sidan  http://cavaruby.weebly.com/index.html ...

Av Amela - 31 december 2011 13:23

Tjoohoo!   Idag är det så himla fint ute, soligt med frost på marken.Så jag passade på att fota lite, var planerat att bara fota Ruby.Men självklart stötte vi på hennes hund kompisar.Så blev massa fina bilder på Ruby med hennes 2 kill kompisar. R...

Av Amela - 29 december 2011 11:13


Gomorrn på er! Här hemma har bara en av oss vaknat      Är det bara jag som har en morron trött hund?      ...

Av Amela - 26 december 2011 13:48

Tjooho!      Lyckades ta massa kort på Ruby när hon var mitt uppe i sitt busande.Hon är iaf duktig på att roa sig själv, bus fröken min ♥                                                        ...

Av Amela - 25 december 2011 12:04

  Tjoohoo alla jul glada där ute!   Igår firade jag och Ruby julen med Mats och hans familj. Det var helt underbart!   Massa folk som ville gosa med Ruby.Hon fick massa god jul mat och pussade på folk, åt av julgranen även terroriserade en lite...

Ovido - Quiz & Flashcards