Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Nya valp äventyr! :)

Av Amela - 16 juli 2011 12:38


Idag blev jag väckt av Ruby kl halv 8 på morronen,då hon ville ut o kissa.
Vi var ute en stund och hon somnade om så fort vi kom in igen men jag kunde inte somna om så jag väntade på att hon skulle vakna,diskade och åt frukost innan jag viste om det så var klockan halv 12 och då var det dags att gå ut igen. Som tur var är det 18 grader och jätte fint väder ute.   

Tog med mig hennes apporterings boll och lite godis för att träna lydnad ute.
Tränade lite lydnad påväg till den stora ängen som hon brukar springa lös på när vi stötte på en 10 veckors gammal valp. Han var av rasen Svensk/Dansk gårdshund. Så himla söt och så modig för att vara så ung! :) Så dom fick springa runt där i en halvtimma, Ruby tyckte verkligen att det var kul med någon ynge som hon kunde springa runt med. Efter att dom gick hem så träffade vi på en Labrador valp på 7 månader, honom tyckte inte Ruby va så kul att leka med 
Stora hundar är ganska klumpiga av sig och ska leka med hela kroppen, lilla Ruby blir lätt skrämmd av sånt. Men dom fick springa lite löst och hälsa på varandra på avstånd.

Efteråt så gick i bort till en av dom mindre gräs mattorna och tränade på apportering,lydnad och sök efter boll på avstånd. Va jätte kul! Hon är alltid så glad och positiv till att lära sig nya saker. Även jätte lätt med att lyda då hon är ivrig på att vara till lags.
Nu ligger hon bredvid mig och sover,stackarn är helt slut   
Bild på hur knasiga Ruby sover haha (bild via mobilen)
  
Senare idag kommer Tina hit med Sali och Rubys nya koppel & halsband,ska bli spännade att se hur hon passar i det.

Här kommer lite bilder på Ruby när vi var ute och tränade lite.
(bilderna är inte från idag utan från någon dag sedan)
    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amela - 2 januari 2012 18:19

Har gjort en ny hemsida åt Ruby så kommer inte skriva här mer.Här kommer adressen på den nya sidan  http://cavaruby.weebly.com/index.html ...

Av Amela - 31 december 2011 13:23

Tjoohoo!   Idag är det så himla fint ute, soligt med frost på marken.Så jag passade på att fota lite, var planerat att bara fota Ruby.Men självklart stötte vi på hennes hund kompisar.Så blev massa fina bilder på Ruby med hennes 2 kill kompisar. R...

Av Amela - 29 december 2011 11:13


Gomorrn på er! Här hemma har bara en av oss vaknat      Är det bara jag som har en morron trött hund?      ...

Av Amela - 26 december 2011 13:48

Tjooho!      Lyckades ta massa kort på Ruby när hon var mitt uppe i sitt busande.Hon är iaf duktig på att roa sig själv, bus fröken min ♥                                                        ...

Av Amela - 25 december 2011 12:04

  Tjoohoo alla jul glada där ute!   Igår firade jag och Ruby julen med Mats och hans familj. Det var helt underbart!   Massa folk som ville gosa med Ruby.Hon fick massa god jul mat och pussade på folk, åt av julgranen även terroriserade en lite...

Ovido - Quiz & Flashcards